Visby Strandby - Norderstrands camping

Vi har varit på Gotland i dryga två veckor men aktiviteten på bloggen har varit låg. Jag skyller på dåliga uppkopplingar och värmen ...

Visby Strandby - Norderstrands camping ligger längs strandpromenaden norr om Visby. Det är gångavstånd, eller kanske hellre cykelavstånd in till centrum. Granne med campingen ligger ett hotellkomplex, vilket verkligen skapar semesterkänsla och en touch av sydligare breddgrader.

Campingen är familjevänlig och lugnare än jag förväntat mig, med tanke på läget nära staden. Visst hörs ljud från både väg- och flygtrafik men det får man räkna med. Platserna varierar i storlek och underlag och jag känner att vi hade tur med vår extra stora hörntomt, som jag visserligen betalat lite mer för. 

Det finns tre servicehus där det största är placerat så att det betjänar stugorna. Det finns både stugor och färdiguppställda tält att hyra på campingen. Servicehusen vi använde var nya och fräscha med städning flera gånger per dag. I ett av dem kunde man duscha under bar himmel, en härlig upplevelse! Men det gällde att duscha snabbt, både med tanke på vattensituationen som råder på Gotland och priset som var 4 kronor per minut. Jag kan ana ett samband ... Diska gick att göra både inne och ute men köket i sig var pyttelitet så det nyttjade vi inte alls.

Campingens läge är perfekt för turistande i Visby. Lummelundagrottan ligger också ganska nära och vi gjorde en utflykt dit. På kvällarna är det fint att promenera eller cykla längs strandpromenaden. Bakom campingen ligger Galgberget som är ett perfekt område för hundpromenader.

Kommentarer