Äntligen!

Sista kvällen i Dalarna och äntligen napp på en riktig fisk, en 8 hektos regnbåge. Storebror var närmast i chock när han förstod att det var fisk på kroken men till middagen var han stolt som en tupp. Vi grillade den i foliepaket men jag tror att storfiskaren och laxälskaren faktiskt föredrar fryst lax i 4-pack. Men det skulle han aldrig medge förstås. Färsk fisk smakar mycket mera fisk ...

Fisken fångades i ädelfisk-dammen på Grönklitt. Man betalar för mängden fisk man får upp. Somliga skulle nog inte kalla detta "riktigt" fiske, men vi är nybörjare.

Före fiskarfänget hade vi hyrt kanot och paddlat på Rädsjön som är en perfekt paddelsjö för barnfamiljen. Lagom stor, några små öar att runda och många ställen som passar för strandhugg.

Jag känner mig egentligen inte helt färdig med Dala-turen ännu och det beror på att jag inte kunnat springa och vandra så mycket som jag hade tänkt. Men Dalarna ligger kvar och i nästa vecka är vi bokade på västkusten. Så imorgon drar vi vidare. Der blir en hel resdag och jag vet inte var vi kommer landa till kvällen.

Vi har i varjefall hunnit prövat på en hel del av Grönklitts stora utbud på den här trippen.

Kommentarer