Var är vattnet?

Inlägget igår blev långt nog utan att jag berättade om våra små missar så jag tar dem idag istället. Det är ju en del handhavanden med en modern husvagn som är nya för oss. När vi ställt upp vagnen i fredagskväll, kopplat in elen och hämtat vatten ... kom det inget vatten ur kranarna. Tålamod och kreativitet var väl inte på topp efter en stressig vecka och det behövdes inte många minuters letande efter "felet" innan irritationen kom krypande hos far i husvagnen. Men som tur var hittade mor ON på manöverpanelen och sedan flödade vattnet fint.

Dagen efter fick jag tillbaka när jag trodde att det var något fel på spisen eftersom pastavattnet tog en hel evighet på sig att koka upp. Det visade sig att en av fyra "plattor" på gasolspisen är mindre i storleken och tänkt för en liten såskastrull. Det var den jag hade tänt och försökte värma tre liter vatten på. Klart det tog sin lilla tid!

Så länge det rör sig om såhär harmlösa misstag får man vara nöjd!

Kommentarer

  1. Det där med en mindre platta har jag inte lagt märke till. Vilken var det? Jag måste kolla det nästa gång vi skall ut med vagnen. Man lär så länge man lever.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Höger längst in ... får se vad vi ska lära oss nästa gång vi åker ut ;-)

      Radera
  2. Ja det är ju mer regel än undantag att man inte läser manualen innan man tar nya "apparater" i bruk... Oftast mest förekommande hos män!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar