Ugglarp, favorit i repris

Efter en veckas hemmapyssel då vi bland annat snyggat till i trädgården stack vi iväg på en kortare campingtur söderut.

Jag vill helst till Ugglarps camping en gång per säsong och när väderprognosen lovar sommardagar passar det extra bra. För mig är Ugglarp nämligen en av få campingar jag gärna "hänger" på. Annars vill jag alltid åka runt och turista. Men på Ugglarp finns stranden för salta bad, ängarna för promenader och löpturer, restaurangen för familjemiddag utan disk och äventyrsgolfen för lite spänningar i sällskapet ;-)

Men självklart åkte vi runt lite även den här gången. Att fika på Solhaga Stenugnsbageri är ett måste för vår familj. Sedan har även Gudmunsgården och Ugglarps Grönt blivit givna besöksmål för att köpa kött och grönsaker till grillen. Jag vågar utlova bästa fläskkarrén och spetskålen!

Jag har bloggat om Ugglarps camping förr och om du är nyfiken hittar du alla inlägg om du klickar på etiketten "Ugglarps camping" här nedan. Det märks att Ugglarp är en av våra favoritcampingar :-D 

Kommentarer