Skutberget

I ett tidigare inlägg skrev jag om Sveriges bästa motionsspår, utsedda av två killar som rest runt och sprungit sig igenom väldigt många löparslingor. Det råkar vara så att nummer ett på listan finns där vi befinner oss just nu: i Karlstad, väldigt nära vår camping. Då måste man ju testa! Jag tog cykeln och trampade bort till Skutberget, som motionsanläggningen heter.

Och nu kan jag intyga att femman är väldigt fin. Den slingrar sig både genom blåbärsskog och längs med Vänerstrand. Underlaget är jämnt (grus/flis) och det finns stationer för styrketräning utmed spåret. Maken sprang milen häromkvällen och även den slingan var riktigt bra!

Kommentarer

  1. Hej! Jag tänkte höra om du skulle vara intresserad av ett samarbete på din blogg tillsammans med en campingkedja. Hör gärna av dig på mail! MVH Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karin! Maila mig gärna på ekensten(at)gmail.com och berätta mer.

      Radera

Skicka en kommentar