Lalandia och Givskud Zoo

Med vårt resortpass fick vi inte bara besöka Legoland, utan hade även möjlighet att gå till Lalandia Billund och Givskud Zoo och självklart ville vi göra det!

Lalandia
Jag trodde att Lalandia "bara" var ett badland men det är ett helt komplex med butiker, minigolf, bowling, spel och en massa annat. Men det var inte därför vi var där - vi skulle ju bada! Vi älskar vattenrutschkanor i vår familj och något så häftigt som Aquadome har vi inte test tidigare. Jag tyckte speciellt om Wild River som är en riktigt bred rutschkana som även tar en sväng utomhus.

Som många andra besökte vi Lalandia en regnig dag och efter ett tag blev det helt enkelt för mycket folk, i alla fall för vår smak. Då tog vi på oss regnkläder och gick en ny sväng på Legoland ;-)

Givskud Zoo
Det finns många djurparker i Danmark och en av dem ligger i Givskud, en knapp halvtimme med bil från Legoland Holiday Village. Det är en gammaldags djurpark där man till vissa delar går och kör bil bland djuren. Vi har tidigare aldrig besökt en sådan park och det där med bilen kändes lite främmande för oss. Hur det känns för djuren kan jag inte uttala mig om, men de såg välmående ut och många hade nyligen fått ungar.

Häftigast var att mata kamelerna med morötter och att köra in till lejonen. Den nya fina lekplatsen mitt i parken fick också höga poäng av familjens yngsta. Många bra fikaställen för både köpt och medhavd mat fanns det också!



Detta inlägg är ett samarbete med Legoland ApS men åsikterna och tankarna är mina egna.

Kommentarer