Resö runt

Äntligen kände jag mig tillräckligt kry för att dra på mig mina neonfärgade träningskläder och ge mig ut på "power walk". Att jag betonar neon beror på att vi skämtat om den träningsmani som råder på campingen. ALLA går, lunkar, springer här. Jämt! Från tidig morgon till sen kväll. Och ALLA har neonfärgade träningskläder. Det går sannerligen inte an att slöpromenera i helt vanliga kläder.

Hoppas du anar ironin, men det är väldigt många som tränar just här. Är det norsk inspiration måntro?

Hursom, det jag skulle skriva var att Resö är en ljuvligt vacker ö. Och det är fint på olika sätt på de olika delarna av ön. Västsidan är kargare och blåsigare medan östsidan är är lugnare och lummigare. Mitt på är det en mysig villaområdeskänsla. Det finns även mycket skog.

Jag gick en dryg timma och bara njöt i min neonfärgade topp ;-)

Kommentarer